Сигурни ли сте, че желаете да откажете поръчката?
ДА   НЕ
Уважаеми потребители,
Използваме бисквитки, за да оптимизираме нашия сайт и нашите услуги. Можете да научите повече за това кои "бисквитки" използваме или да ги изключите от настройките.
Уважаеми потребители,
За Вашата поверителност използваме бисквитки, за да Ви е възможно предоставяне на максимално добро изживяване, докато използвате уебсайта ни и функционалностите му. Също така, използваме нашите бисквитки, за да разработим уебсайта да отговаря на Вашите изисквания и интереси, като взимаме предвид кой, кои страници, директории и реклами сте видели, колко често посещавате конкретни страници и кои страници на сайта са най-популярни сред потребителите. Споделяме тази информация с нашите партньори въз основа на Вашето съгласие. Можете да упражните правото си на съгласие за конкретна цел по-долу или на ниво партньор, като използвате линка под всяка цел. Тези Ваши предпочитания ще бъдат предадени към нашите доставчици на услуги, Повечето информация относно политиката на поверитлност и ползване на бисквитките може да видите тук.
Управлявайте предпочитанията си за съгласие

Строго необходими бисквити

Винаги активно

Бисквитки от трети страни

Аналитични / Статистически Бисквитки

Ние подкрепяме отговорната консумация на алкохол. За да продължите към категория "Алкохолни напитки" трябва да потвърдите, че сте над 18 годишна възраст!

Общи условия

Настоящите ОБЩИ УСЛОВИЯ уреждат взаимоотношенията между „МЕГА 23“ ООД, с ЕИК 206961285 и лицата ползващи сайта и онлайн магазин "F SHOP" на електронна (Интернет) страница на адрес www.fshop.bg

„МЕГА 23“ ООД, с ЕИК 206961285 , със седалище в град Велико Търново и адрес на управление: ул. „Ален Мак“ № 11, („Дружеството“), е търговско дружество - собственик на онлайн платформа "F SHOP" – на адрес www.fshop.bg.

Дефиниции:

„ОНЛАЙН МАГАЗИН“ означава онлайн платформа „F SHOP“ – на адрес www.fshop.bg, осигуряващ възможност да бъдат купувани стоки чрез Интернет, предлагани от различни търговци;

„САЙТ“ означава уебсайта на адрес www.fshop.bg, представляващ обособено място в глобалната Интернет мрежа, достъпно чрез своя унифициран адрес (URL) по протокол HTTP, HTTPS или друг стандартизиран протокол и съдържащо файлове, програми, текст, звук, картина, изображение или други материали и ресурси;

„АКАУНТ“ означава потребителски абонамент на www.fshop.bg, включващ персонален идентификатор, парола и права за достъп до определени услуги;

"КУПУВАЧ" или „КЛИЕНТ“ означава лице, което извършва покупка на стока от онлайн магазина;

"ПОЛЗВАТЕЛ" означава лице, въвело електронния адрес или достигнало до интернет страницата чрез пренасочване от друг интернет сайт, което лице използва функционалностите на сайта;

"ТЪРГОВЕЦ" означава лице, което предлага стоки или услуги в онлайн магазина;

"ПОТРЕБИТЕЛ" означава потребител по смисъла на Закона за защита на потребителите (ЗЗП) и Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки (ЗПЦСЦУПС);

"НАЛОЖЕН ПЛАТЕЖ" означава наложен платеж по смисъла на Закона за пощенските услуги;

"ОБЩИ УСЛОВИЯ" означава настоящите общи условия за ползването на сайта и онлайн магазина;

"ОБЯВА" означава предложение за продажба на стока/услуга, направено от Търговец;

"ПЛАТЕНА ФУНКЦИОНАЛНОСТ" означава платена услуга, свързана с публикуването на обява от страна на Търговец в онлайн магазина, която има допълнителна стойност;

Съкращения, които могат да бъдат използвани:

ГПК – Граждански процесуален кодекс;

ТЗ – Търговски закон;

ЗЗД – Закон за задълженията и договорите;

ЗЗП – Закон за защита на потребителите;

ЗПУ – Закон за пощенските услуги;

ЗПЦСЦУПС - Закон за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки

ВАЖНО:

Сайтът може да бъде разглеждан без регистрация. Регистрация е необходима само за ползването на определени функционалности на сайта и тя е абсолютно доброволна и безплатна. За да се регистрирате е необходимо да имате навършени 18 години и да попълните регистрационен формуляр.

Със създаването на акаунт декларирате, че имате навършени 18 години.

В случай че не желаете да регистрирате акаунт, имате право и възможност да закупувате стоки като гост, като предоставените в този случай данни се обработват само за целите на изпълнението на конкретната поръчка.

ЗАКУПУВАНЕ НА СТОКИ И ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГИ

Чл. 1. Дружеството предоставя възможност на Търговците да продават стоки/ услуги, а Клиентите имат възможност да закупуват предлаганите стоки/ услуги в онлайн магазина след регистрация или като гост, чрез отправяне на заявка и заплащане на продажната цена за съответната стока, при спазване от страна на Клиента на настоящите Общи условия и на конкретни изисквания на Търговеца, в случай че такива има.

Чл. 2. (1) За да получи правото да извършва валидни заявки за закупуване на предлаганите в онлайн магазина стоки, Клиентът трябва:

Да е физическо лице, навършило 18 години и съгласило се с настоящите Общи условия или юридическо лице, регистрирано в онлайн магазина и съгласило се с настоящите Общи условия;

Да е попълнил вярно онлайн електронната форма за регистрация, освен при извършване на покупки като гост. При попълването й Клиентът е длъжен да предостави пълни и верни данни, посочени в електронната форма, както и да ги актуализира в 7-дневен срок от тяхната промяна. Клиентът декларира, че данните, които предоставя в процеса на регистрация, са верни, пълни и точни, и при промяна на последните ще ги актуализира своевременно - в 7-дневен срок от промяната. Още преди попълване на тази електронна форма Клиентът има възможност да се запознае с Общите условия чрез разположения в началната страница на сайта линк "Общи условия", както и с начина, по който следва да извърши, потвърди, получи и заплати заявените от него стоки;

В случай че не желае да регистрира акаунт, Клиентът има възможност да закупува стоки като гост, при условие че в процеса на извършването на поръчката означи с отметка в квадратното поле "Съгласен съм с Общите условия за ползване на платформата". По този начин Клиентът извършва електронно изявление по смисъла на Закона за електронния документ и електронния подпис, с което декларира, че е запознат с настоящите Общи условия, приема ги и се задължава да ги спазва.

Чл. 2. (2) След изразяване на съгласие с настоящите Общи условия Клиентът може да извършва валидни заявки за покупка на предлаганите от Търговците чрез онлайн магазина стоки, като се счита за обвързан с клаузите на Общите условия и се задължава да ги спазва.

Чл. 2. (3) Ако се установи, че Клиент предостави неверни данни или не отрази настъпили промени в тези данни в срока по ал. 1 от настоящия член, Дружеството има право да спре незабавно и без предизвестие поддържането на регистрацията на Клиента и достъпа до клиентския му профил.

Чл. 2. (4) Преди извършване на изявлението по смисъла на ал. 1 от настоящия член, Клиентът може свободно да поправя въведената от него информация в регистрационната форма по ал. 1 на настоящия член.

Чл. 2. (5) Дружеството потвърждава, че направената от Клиента поръчка е получена и се обработва, като изпраща съобщение до електронната поща на Клиента, което съдържа направената от Клиента поръчка, продажната цена на стоката с включени всички данъци и такси (или общата продажна цена, ако стоките са няколко), стойността на доставката (ако има такава), общата сума на поръчката, включваща продажната цена и цената на доставката (ако има такава), посочения от Клиента адрес за доставка и начина на плащане, както и всяка останала законово изискуема информация.

Чл. 2. (6) Всяка заявка за покупка от Клиент се изпълнява въз основа на тези Общи условия и се осъществява в изпълнение на договора за покупко-продажба между Клиента и Търговеца. Дружеството не е страна по договор за покупко-продажба от разстояние, сключен през Онлайн магазина за стоки/услуги, предлагани от Търговците, а единствено представлява Търговеца в процеса по сключване и част от процеса по изпълнение на договора за покупко-продажба.

Чл. 2. (7) Договорът за покупко-продажба, сключен между Клиента и Търговеца, се състои от настоящите общи условия и всякакви евентуални допълнителни договорки с Клиента. Гаранционните сертификати за стоките трябва да бъдат качвани от Търговците към всяка една поръчка в акаунтите на потребителите, откъдето потребителите да могат да изтеглят гаранционните сертификати, придружаващи всяка една стока.

Чл. 3. (1) Търговците публикуват на адрес „www.fshop.bg“ описание на основните характеристики и изображение/я на всяка стока, която предлагат, продажната цена, с включен ДДС, както и цената на куриерската услуга, невключенa в цената на стоките, свързанa с тяхната доставка, информация за начините за плащане, доставка и изпълнение на договора, за правата на Клиента, когато е потребител по смисъла на ЗЗП и ЗПЦСЦУПС и за условията и начина за упражняването им.

Чл. 3. (2) Търговците са длъжни да полагат сериозни усилия, за да поддържат точността на информацията, представена в Платформата и да публикуват максимално изчерпателна информация за вида стока, нейните характеристики и др.

Чл. 3. (3) Във връзка със задължението за поддържане на изчерпателна информация за стоките в онлайн магазина, онлайн магазинът може да съдържа линкове към други сайтове. Дружеството не носи отговорност за политиката на поверителност на уебсайтове, които не администрира, както и за друга информация, съдържаща се в тях.

Чл. 3. (4) Дружеството не носи отговорност при невярност на посочената от производителя, вносителя и/или Търговеца информация за характеристиките на стоката.

Чл. 4. Ако Търговецът не разполага с дадена стока/услуга, е длъжен да уведоми Дружеството като отбележи в своя профил на Търговец в онлайн магазина за липсата на наличност на съответната стока. Отговорността за наличността на стоките е на съответния Търговец
Забележка: Договорът за продажба от разстояние между Търговеца и Купувача се счита за сключен след потвърждаването на дадената поръчка от страна на Дружеството. В случай че е необходимо допълнително одобрение от страна на Дружеството, то следва да бъде дадено, в противен случай, независимо от потвърждаване на поръчката същата ще бъде считана за невалидна. Потвърждаването се извършва на предоставената от Клиента електронна поща.

Чл. 5. (1) Подаването на заявка за покупка от Клиента се осъществява чрез последователното извършване на следните действия:
1. Определяне на вида и количеството на стока, която желаете да закупите чрез натискане на виртуален бутон "Добави в количката", намиращ се срещу всяка съответна стока, изложена в Магазина, като по този начин само изпращате същата във Вашата „Количка“ или чрез натискане на бутона „Купи сега“. Ще получите потвърждение за добавяне на продукта в количката;
2. Отивайки на виртуалния бутон „Количка“ и след натискане на бутон „Към количка“, имате възможност да прегледате основните данни за поръчаните стоки – вид, брой, цена, обща сума, както и да премахнете от Вашата "Количка" част или всички избрани продукти. В същия можете да видите всички подробности за съдържащото се във Вашата "Количка" и за евентуалната Ви покупка (вид, брой, цена, обща сума, но и цена и обща сума на ред, отстъпки, цена за доставка, ако има такава и т.н.), като на този етап отново имате възможност за промяна на избраните стоки, включително и по отношение на количеството им, като всяка корекция съответно води и до преизчисление и посочване на дължимата цена. След избор на бутон „към количка“ ще бъдете автоматично препратени към страница, в която да попълните данни за Вас и доставката на избраната стока, след натискане на бутона „Напред“.
Процесът по заявяването продължава чрез натискане на бутона “Напред“ по няколко възможни начина: (А) Ако сте регистриран потребител, който е влязъл в профила си, трябва да потвърдите адреса за доставка или да въведете нов; да укажете начина на плащане, който избирате; и ако желаете фактура, да въведете/потвърдите данните за нея, след което можете да приключите процеса на заявка за покупка на стока от онлайн магазина, натискайки бутона „Финализирай"; (Б) Ако сте регистриран потребител, който не е влязъл в профила си, след натискане на бутона "Продължи към поръчка" страницата ще Ви предложи да влезете в профила си (за да можете да използвате вече въведените от Вас ваши данни: име, адрес/и, телефон, данни за фактура), след което ще важат стъпките, описани по-горе за регистрирани потребители, които са в профила си. (В) Ако не сте регистриран потребител и желаете да се регистрирате, ще имате възможност да регистрирате своя профил на тази стъпка, след което ще важат стъпките, описани по-горе за регистрирани потребители, които са в профила си; (Г) Ако не сте регистриран потребител и не желаете да се регистрирате, или сте регистриран потребител, който не желае да влезе в профила си, след натискане на бутона "Напред" страницата ще Ви предложи да поръчате като „Гост“. В такъв случай ще трябва да попълните минимално необходимата информация, за да може Търговецът да осъществи доставката на поръчката Ви и да получим плащане. След попълването на полетата, отбелязани като задължителни на страницата, ще трябва да изберете начин на плащане, доколкото има такава възможност, на Вашата поръчка и след това можете да приключите процеса на заявка за покупка на стока от онлайн магазина, натискайки бутона „Финализирай поръчка". Опцията за пазаруване като гост е достъпна само, когато в количката няма продукти, които се заплащат с банкова карта. В последния случай имате възможност или да влезете в профила си съответно да се регистрирате или да премахнете от количката стоките, които могат да бъдат закупувани единствено с банкова карта. Тези стоки ще бъдат своевременно означени. При поръчка като гост онлайн магазинът осъществява контакт с Вас, а фактура и/или гаранция ще бъда изпратена в самата поръчка. Част от бутоните са неактивни при поръчка като „Гост“
3. Ще имате възможност да изберете куриер и начин на плащане, както и трябва да се запознаете и да приемете Общите условия, след което процесът завършва с натискане на виртуален бутон „Финализирай“.
4. След всяка финализирана поръчка като регистриран потребител и всяка финализирана поръчка като „Гост“, Клиентът вижда страница с информация какво съдържа поръчката, № на поръчката/поръчките (ако в количката има стоки на повече от един търговец) и информация за това, кога да очаква да се свържат с него за потвърждение. При поръчка като „Гост“ на този етап не се показва номер на поръчка, тъй като той се генерира по-късно.
Онлайн магазинът предлага 2 възможни начина на плащане. Достъпността на всяка от опциите за различните стоки зависи от това какви възможности е посочил търговецът и Онлайн магазинът не гарантира, че за всяка стока е налична всяка от двете възможности. Кои опции за плащане са достъпни ще бъде видимо на страницата на всяка отделна обява. Наличието на едната или другата опция може да зависи и от общата цена на поръчката:
При доставка (т.нар. наложен платеж) - при получаване на стоката Клиентът заплаща сумата на куриера. Разходите за изпращане на стоката чрез наложен платеж са за сметка на Клиента, освен ако изрично на страницата на стоката не е указано, че стоката се изпраща с безплатна доставка.
По банков път (с карта) – данните, необходими на Клиента за извършването на плащането, ще му бъдат посочени преди приключването на заявката му, както и в имейла за потвърждението й, който той ще получи.
В случай на плащания по банков път, Дружеството и Търговецът не носят каквато и да е отговорност за каквито и да е разходи във връзка с такси, комисионни или други допълнителни плащания, направени от Клиента или неговата банка по повод на самата транзакция, както и в случаите на обмен на валута, прилагани от банката, издала картата на клиента в случаите, в които валутата е различна от BGN. Разходите, свързани с подобни плащания, са за сметка на Клиента.
При изпълнение на горната процедура – независимо по кой от двата начина и с какъв начин на плащане – на Клиента ще бъде поискано съгласие и приемане на Общите условия и Политиката за поверителност.
Чл. 5. (2) За яснота: натискането на бутона „Финализирай" приключва процеса на заявка за покупка на стока от онлайн магазина
Чл. 5. (3) При посочени непълен, неверен или грешен адрес и/или телефонен номер при подаване на заявката, се счита, че същата е невалидна и за Дружеството или Търговеца не възниква задължение за нейното изпълнение.
Чл. 5. (4) С цел правилното съставяне на фактурата за съответната поръчка, Клиентът е длъжен да поддържа данните в акаунта си актуални. Той е длъжен да прегледа информацията, посочена в съответната поръчка, за да се убеди, че тя е пълна, вярна и точна.
Чл. 5. (5) Заявката поражда действие между страните след проверка на наличността на заявената за покупка стока и след потвърждаване на валидността й на посочения от Клиента телефон за връзка или чрез изпращане на съобщение до електронната му поща.

Чл. 6. (1) Всички цени в онлайн магазина са в български левове, с включен ДДС.

Чл. 6. (2) Указаните в онлайн магазина цени на отделните стоки са за единично количество и не включват разходите за доставка. Сроковете на доставка са на разположение на Клиента на страницата на всяка една стока.

Чл. 6. (3) Дължимата от Клиента продажна цена е посочената в поканата за закупуване на стоката към момента на подаване на заявката за покупка на същата по начина описан в Чл. 5.

Чл. 7. (1) Продажната цена на закупената от Клиента стока, както и пощенските или транспортни разходи, невключени в тази цена, и разходите за доставката се заплащат от Клиента или от трето лице от името на същия в брой, по банков път на посочената от Дружеството сметка, с кредитна или дебитна карта или по друг указан в Онлайн магазина начин, както и с наложен платеж при доставка на стоката (стоките) от куриер, на адреса на клиента, посочен в заявката.

Чл. 7. (2) В случай че Клиентът избере начин на плащане с наложен платеж, той се задължава да заплати продажната цена на закупената от него стока, както и пощенските или транспортните разходи, невключени в тази цена, свързани с нейната доставка в деня на доставка на стоката от куриер, на адреса, посочен от Клиента в заявката.

Чл. 8. (1) Заявената за покупка стока се доставя на посочения от Клиента адрес за доставка при условията, описани в настоящите Общи условия и на страницата „Доставка и плащане“.

Чл. 8. (2) Търговецът се задължава да създава товарителници за всяка една поръчка чрез системата в Сайта. Търговецът се задължава да доставя поръчаните стоки сам или чрез куриерска фирма до адрес, посочен от Клиента, до който адрес следва да има лесен достъп с товарен автомобил, или в офис на куриерската фирма, в зависимост от избора на Клиента. В случаите на доставка до врата Клиентът трябва да посочи етажа, до който продуктите следва да бъдат доставени в полето за адреса при поръчване на стоката, определено за това. В противен случай, доставката ще бъде извършена до сградата, посочена като адрес за доставка, ако има достъп до сградата с товарен автомобил.
ЗАБЕЛЕЖКА:
Цените и сроковете за доставки извън България не се калкулират в Количката по време на поръчването, нито се изпращат в автоматичния имейл за потвърждаване на поръчката, а са обект на допълнително договаряне по телефон или имейл. С други думи, ако поръчате стоки за доставка извън България, преди да се приеме за изпълнение Вашата поръчка, Дружеството ще се свърже с Вас за да ви предложи конкретна цена и срок за доставката на Вашата пратка. До съгласуване на цената и срока за доставка, страните не са обвързани от поръчката.

Чл. 8. (3) Условията и цената на доставка на стоките в онлайн магазина ще бъдат доведени до знанието на Клиентите в съответната страница на всеки такъв търговец в Платформата, която е достъпна чрез активното наименование на името на Търговеца до всяка стока.
Цената на доставката, когато има такава, ще е видна след като желания Продукт(-и) се постави в количката, преди обвързване на клиента със заявката.

Чл. 8. (4) Срокът на доставка на поръчките, за които е отбелязано, че ще бъдат платени по банков път (с карта) започва да тече от момента на получаването на плащането по сметката на Дружеството. След получаване на такава заявка, Търговецът резервира поръчаните продукти за Клиента в продължение на 1 работeн ден. Ако след изтичането на този срок по сметката на Дружеството не постъпи плащане на цялата сума на поръчката, Дружеството вдига резервацията на продуктите. В случай че Дружеството получи плащане след този срок, поръчаното и платеното се доставя на Клиента, а ако наличността на поръчаните продукти междувременно се е изчерпала, Дружеството възстановява по сметката на Клиента платената от него сума.

Чл. 8. (5) Стоката се доставя подходящо опакована съобразно вида й и транспорта за доставка.

Чл. 9. (1) Продаваните от Търговците в онлайн магазина стоки са със законова гаранция, като Търговецът отговаря за всяко несъответствие на стоката съгласно действащото законодателство. Изключение правят някои категории стоки, които поради естеството си не могат да имат гаранция. Всеки Търговец е самостоятелно отговорен за съответствието на предлаганата от него стока със сключения Договор.

Чл. 9. (2) Търговецът следва да осигури в електронен формат към всяка една поръчка в акаунта на потребителя гаранционен сертификат с всички детайли на сервизния център, който осигурява поправката в гаранционния срок. Гаранцията на стоките, които са закупени от онлайн магазина, е осигурена от оторизирания сервиз, който е обозначен от Търговеца. Търговците са единствено и самостоятелно отговорни за наличието на законово изискваната документация, която следва да придружава закупените стоки, както и за осигуряването на гаранционен сервиз.

Чл. 10. (1) Стоката се предава на Клиента или посочено (при извършването на заявката или впоследствие) от него на трето лице.

Чл. 10. (2) При предаване на стоката Клиентът или третото лице по ал. 1 подписват придружаващите я документи.

Чл. 10. (3) В случай че Клиентът не бъде намерен в срока за доставка на посочения от него адрес или не бъде осигурен достъп и условия за предаване на стоката в този срок, Търговецът се освобождава от задължението си да достави заявената за закупуване стока, освен ако Клиентът изрично не потвърди желанието си да получи стоката и след изтичане на срока за доставка, в който не е бил намерен на адреса, като поема всички разходи по доставката. В този случай започва да тече съответно нов срок за доставка според условията на конкретния доставчик и Търговец.

Чл. 11. (1) Клиeнтът има право да прегледа съдържанието на пратката си преди да я приеме и съответно има право да откаже да я приеме, в случай че при прегледа установи, че:
Доставената стока явно не съответства на заявената за покупка от Клиента и това може да се установи чрез обикновения й преглед;
При транспортирането стоката или нейната опаковка е била повредена, което се удостоверява чрез подписването на протокол за увредена стока от куриера и Клиента;
Поръчаната стока не е била доставена в рамките на изрично уговорен срок или, ако няма такъв, не е била доставена в рамките на 14 календарни дни, считано от датата на имейла за потвърждение на поръчките с плащане с наложен платеж и считано от датата на постъпването на плащането по банковата сметка на Дружеството за поръчки с плащане с банков трансфер (освен ако за доставка на конкретна стока не е предвиден по-дълъг срок, който да е съобщен на клиента). В тези три случаи Дружеството е длъжно да възстанови по сметката на Клиента стойността на покупката му, включително и разходите Ви за доставката й, ако има такива. В случай че Клиентът отказва пратка с наложен платеж (който не е заплатен в момента на отказването на пратката), няма сума, която Дружеството да дължи на Клиента.
ЗАБЕЛЕЖКА: Моля, обърнете обаче внимание, че не можете да откажете получаването, по каквато и да било причина, само на част от Ваша пратка. В случай че установите частично увреждане или несъответствие между поръчаното от Вас и доставеното от Търговец, трябва да изберете между това да откажете да приемете цялата пратка или да я приемете изцяло (и заплатите изцяло, ако сте я поръчали с наложен платеж). В случай че изберете второто, трябва да се свържете с нас за да ни кажете какво желаете да направим за наша сметка с несъответстващата стока: да ни я върнете и ние да Ви върнем парите или да ни я върнете, а ние да Ви доставим поръчаното от Вас.

Чл. 11. (2) Рекламации на закупени чрез онлайн магазина стоки се извършват по правилата на ЗПЦСЦУПС и ЗЗП (само за потребители) и/или съобразно сроковете и условията на търговската им гаранция.

Чл. 12. (1) Клиент, който е потребител по смисъла на действащото законодателство, има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор за закупуване на стока чрез онлайн магазина. За да упражни правото си на отказ, потребителят следва да уведоми Дружеството на посочените адреси или e-mail за контакти, като използва стандартния формуляр за отказ или да заяви недвусмислено по друг начин решението си да се откаже от договора в 14-дневен срок, считано от датата на приемане на стоките от потребителя или от трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя. В случаите, изискващи връщане на суми по банков път, Дружеството ще върне парите на Клиента по банковата сметка, от която е получено плащането на цената на стоката, която се връща.
Стандартният формуляр за връщане на стоки е на разположение в секцията „Връщане и замяна“ на основната страница в онлайн магазина.
Правото на отказ на потребителя от договора от разстояние или от договора извън търговския обект не се прилагат за договори за доставка на стоки, изработени по поръчка на потребителя или съобразно неговите индивидуални изисквания; за доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето.
Когато потребителят упражни правото си на отказ от договора и когато Търговецът не е предложил да прибере стоките сам, потребителят трябва да изпрати или предаде стоките обратно на търговеца или на упълномощено от него лице без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която потребителят е съобщил на Търговеца за решението си да се откаже от договора, като ги изпрати до адреса на Търговеца, от който е закупил стоката. Адресите на всички търговци на платформата се публикуват на отделна страница, в която присъства и друга информация за връзка с конкретния Търговец.
Връщането на стоките е за сметка на Потребителя, като същият заплаща само преките разходи за връщането на стоките. Стоките следва да бъдат върнати в оригиналната си опаковка.

Чл. 12. (2) Клиентът е длъжен да съхранява получената от него стока, да осигури запазването на нейното качество и безопасността й по време на срока по ал.1 от настоящия член, вкл. и по отношение на опаковката й, като носи отговорност за намалената стойност на стоката съгласно чл. 55, ал. 4 от ЗЗП.

Чл. 12. (3) Дружеството е длъжно да възстанови на Клиента в пълен размер заплатените от него суми не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която Клиентът е упражнил правото си на отказ от договора, но не преди стоката да бъде върната на Търговеца и само в случаите, когато Клиентът е върнал стоките в оригиналната им опаковка след обикновен преглед  - без да ги е употребил по начин, различен от необходимия, за да установи естеството, характеристиките и доброто им функциониране.

Чл. 12. (4) Дружеството е длъжно да предложи на Клиента намалена стойност за възстановяване в случаите, когато Клиентът не е върнал стоките в оригиналната им опаковка и/или ги е употребил по начин, различен от необходимия, за да установи естеството, характеристиките и доброто им функциониране. Когато Клиентът се съгласи с предложената намалена стойност за възстановяване и предостави достатъчни инструкции за осъществяването на възстановяването й, Дружеството е длъжно да му я възстанови в срок до 14 дни.

Чл. 13. (1) Търговецът се задължава:
1. да полага дължимата грижа за изпълнение на своите задължения и спазване на Общите условия и условията на договора, сключен между Търговеца и Клиента;
2. да прехвърли на Клиента собствеността на заявената за покупка стока;
3. да достави в срок заявената за покупка стока.

Чл. 13. (2) Дружеството има право:
1. да поставя електронни препратки към други Интернет страници и реклами за продажба на стоки и предоставяне на услуги от трети лица, включително и такива, сочещи към уебсайтове, намиращи се извън контрола на Дружеството;
2. да изпраща търговски съобщения до Клиента с цел да предложи информация и реклами относно различни стоки и/или услуги, когато Клиентът е дал съгласие за това.

Чл. 13. (3) Дружеството не носи отговорност, ако Клиентът не може да осъществи достъп поради проблеми извън контрола на Дружеството (хардуерен или софтуерен проблем, проблем с интернет връзки и др.).

Чл. 13. (4) Дружеството не носи отговорност за непредоставяне на достъп до онлайн магазина, както и за необработването или ненавременното обработване на заявките за покупка, при настъпване на обстоятелства, представляващи непреодолима сила, случайни събития, проблеми в глобалната мрежа Интернет и в предоставянето на услуги извън контрола на Дружеството.

Чл. 13. (5) Дружеството не носи отговорност за вреди, причинени върху софтуера, хардуера или телекомуникационните съоръжения, или за загуба на данни, произтекли от материали или ресурси, търсени, заредени или използвани по какъвто и друг начин посредством онлайн магазина.

Чл. 13. (6) В случай че в онлайн магазина са поставени електронни препратки, рекламни съобщения и др. и по този начин за Клиента са станали достъпни интернет страници, Дружеството не носи отговорност за вреди и пропуснати ползи, настъпили при достъпа и ползването на съдържанието на тези страници. Дружеството не носи отговорност й за противоправния им характер. Кликването върху такива линкове и използването на сайтове към които линковете препращат се извършва изцяло на собствен риск и отговорност.

Чл. 13. (7) Дружеството няма задължението да контролира начина, по който Клиентът използва онлайн магазина.

Чл. 14. (1) Клиентът се задължава: да посочи име и фамилия, точен и валиден телефонен номер, адрес за доставка и електронна поща за кореспонденция; да заплати цената на заявената от него стока; да заплати разходите по доставката; да получи стоката; да полага всички грижи за опазване на паролата си; да не прави достояние на трети лица паролата си и да уведомява незабавно Дружеството в случай на неправомерен достъп до клиентския си профил както и при вероятност от такъв; да прекратява сесията, при която е влязъл в клиентския си профил; да не подава фиктивни или невалидни заявки или друга невярна информация.

Чл. 14. (2) Клиентът носи пълна отговорност за опазването на своята парола, както и за всички действия, които се извършват от него или от трето лице чрез използването й. Клиентът има право: на достъп в режим онлайн до онлайн магазина при спазване на условията и изискванията за достъп, определени от Дружеството; да подава валидни заявки за стоки; да прави корекции в режим онлайн на личните си данни.

Чл. 14. (3) Клиентът може да бъде информиран за актуални промоции и рекламни активности, когато е дал съгласието си за това.

Чл. 14. (4) Клиентите и Търговците се задължават при ползване на онлайн магазина: да спазват българското и всяко друго приложимо законодателство, настоящите Общи условия, правилата на морала и добрите нрави; да не нарушават чужди имуществени или неимуществени права, включително право на интелектуална собственост. Търговците се задължават да не продават имитации (реплики) на марки, нарушавайки приложимото в тази връзка законодателство; да не се намесват в правилното действие на системата; да не осуетяват процедурата по идентификация на друг Клиент; да не осъществяват достъп извън предоставения им; да не възпрепятстват други Клиенти да използват онлайн магазина, както и да не използват онлайн магазина по начин, предизвикващ отказ от услугите; да не извличат чрез технически средства или по технически начин информационни ресурси или части от информационни ресурси, принадлежащи към базите данни, разположени в онлайн магазина и по този начин да не създават собствена база данни в електронен или друг вид; да не се представят за друго лице (или група от лица) или представител на юридическо лице, което не е оправомощено да представлява, или по друг начин да заблуждават трети лица относно самоличността си или принадлежността си към определена група лица; да не предизвикват инсталация на вируси или системи за отдалечен контрол, смущаване нормалната работа на останалите потребители на Интернет и асоциираните мрежи, извършване на каквито и да е било действия, които могат да се квалифицират като престъпление или административно нарушение по българското законодателство или по друго приложимо право.

Чл. 14. (5) При неспазване на задълженията по предходната алинея Дружеството има право незабавно и без предварително предупреждение да спре достъпа на Клиента до клиентския му профил или да ограничи достъпа на Търговец до онлайн магазина и опцията да качва обяви за продажба на стоки, както и право на обезщетение за всички претърпени вреди и пропуснати ползи, които са пряка и непосредствена последица от неизпълнението на задълженията по предходната алинея от страна на Клиента или Търговеца. В тези случаи Дружеството има правото да сезира компетентните държавни органи за установяване на съответното нарушение.
Условия за публикуване на обяви от Търговци и функционалности на онлайн магазина

Чл. 15. Съдържанието на обявите, публикувани от Търговците, трябва да бъде вярно, недвусмислено и разбираемо и да отговаря на техническите изисквания на сайта на онлайн магазина. Търговецът е свободен да определи съдържанието на обявата, като при определянето му спазва закона, функционалността на онлайн магазина и следните изисквания:
1. Обявата да бъде написана на български език и да не съдържа думи, които се считат за вулгарни или обидни;
2. Търговецът трябва да избере една подходяща за предмета на обявата категория и подкатегория, към които обявата да бъде причислена и да попълни всички задължителни полета в процеса по публикуване на обявата;
3. Търговецът трябва да посочи цялата цена в български лева като посочи размера на ДДС.
4. Търговецът трябва да посочи всички възможни начини за доставка за съответна стока.
Цялата отговорност за верността и пълнотата на информацията се носи от Търговеца.

Чл. 16. (1) Възможно е обява да попадне в режим на изчакване поради необходимост от проверка от онлайн магазина и наличие на съмнение дали тя отговаря на правилата на настоящите Общи условия. В този случай моментът на публикуване на обявата може да се забави с времето на извършване на проверката, но не повече от 24 часа от момента на създаване на обявата от Търговеца. Това правило се прилага съответно и относно началния момент на обява при подновяване/редактиране на вече създадена обява или платена функционалност.

Чл. 16. (2) В случай че Дружеството узнае за настъпването на което и да е от обстоятелствата, посочени в чл. 14. (4), то Дружеството има право да премахне обявата от онлайн магазина.

Чл. 17. В периода на публикуване на обявата в онлайн магазина, Търговецът има право да променя съдържанието на обявата, някои от нейните параметри, да изтрие обявата или да заяви използване на платена функционалност.

Чл. 18. Доколкото на сайта не е посочено друго или с търговците не е уговорено друго, публикуването на обяви в онлайн магазина от Търговци е безплатно, освен ако Търговецът не е заявил използването на платена функционалност с цел популяризиране на обявата му и достигане на обявата до повече потребители. Дружеството си запазва правото да променя обхвата на платените функционалности, за което Търговците ще бъдат предварително уведомявани.

Чл. 19. (1) С цел потенциално достигане на обява на Търговец до повече потребители и съответно потенциално увеличаване на шанса за продажба на стока/и от обяви, Дружеството предлага заявяване от страна на Търговците на платени функционалности. Видовете и условията за заявяване и използване на платени функционалности ще бъдат допълнително уговорени между Търговците и Дружеството.

Чл. 19. (2) Дружеството не носи отговорност за ефективността на платените функционалности и не може да гарантира реално увеличение на интереса към съответна обява на Търговеца.

Чл. 20. Ако това е посочено на сайта или договорено между Търговец и онлайн магазина, за предоставянето на Търговците на възможността да публикуват обяви и да осъществяват продажби в онлайн магазина www.fshop.bg, Търговците заплащат комисионна за всяка отделна реализирана продажба, чиято стойност се уговаря между Търговец и онлайн магазина или е видима на сайта.

Чл. 21. (1) В случай че към съответния момент това е технически възможно, под всяка една обява за продажба на стока могат да се публикуват отзиви/оценки за продаваната стока, като отзиви и оценки могат да се напишат единствено от регистрирани потребители, в чиято история на поръчките присъства съответната стока като поръчана и доставена. При даване на оценка/отзив за дадена стока, потребителите са длъжни да спазват добрите нрави и морал и да не употребяват цинични думи и обръщения.

Чл. 21. (2) Потребителите имат възможност да поставят рейтинг оценка на Търговец от когото са закупили стока.

Настоящите Общи условия са в сила от 23.06.2023 г.